maanantai 14. joulukuuta 2009

Fanilaulu: olen Sohvi Pottu

Kuten kaikki tyhjäpäätkin (uusi sana, jonka olen oppinut) tietävät, "jokainen ihminen on laulun arvoinen" ja "me ollaan sankareita kaikki". Mutta miksei vihanneskin ole laulun arvoinen?

OLEN SOHVI POTTU

Ei kukaan tiedä kaupungilla
mitä elo on luuserilla:
Sohvan kokoinen on elämä tämä
ja rakkaus ruosteessa, rämä.
Vaikk' olutta vielä riittää,
en Jumalaa jaksa kiittää.
Olen Sohvi Pottu?

On olohuoneessa vainen
ilta taas samanlainen:
Oulun Kärpäset hävii lätkää.
Olen Sohvi Pottu.
Oon Halonen tai Kemppainen
niin kuin jokainen.
Käärin tuhat sätkää:
Olen Sohvi Pottu.

Ei kukaan onneain mun kiellä;
itse vain oon sen tiellä:
Tuntuu että aina mokaa ja jalka astuu lokaan:
surua vain pokaan.
On liikaa turhaa työtä,
eikä Mari oo mun kanssa yötä:
Olen Sohvi Pottu!

On olohuoneessa vainen
ilta taas samanlainen:
Oulun Kärpäset pelaa lätkää.
Olen Sohvi Pottu!
Oon Halonen tai Kemppainen
niin kuin jokainen.
Käärin tuhat sätkää:
Olen Sohvi Pottu! ((c) 1983 Salvatore Gutugno (säv. ja san.) ja Raul Reiman (suom. san.) ja 2009 paidaton juoksija oulu)
Jälleen on syntynyt uusi klassikko fanilaulujen perheeseen. (Toivottavasti Kotimaiset kasvikset ry eli Suomen Keskusta ry ei haasta oikeuteen kunnnianloukkusesta, on tässä sekin vaara). Viva la Sohvi Pottu!

KATSO MYÖS:
Fanilaulu: Sisällysluettelo